NA CO MOŻNA OTRZYMAĆ DOFINANSOWANIE W RAMACH KONKURSU?
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty obejmujące działania mające na celu wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorców MŚP na rynkach międzynarodowych, w tym realizację strategii ekspansji zagranicznej oraz dopasowania produktów i usług do konkretnych rynków docelowych, segmentów klientów i kanałów sprzedaży.
KTO MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ W KONKURSIE?
W działaniu 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP mogą wziąć udział przedsiębiorstwa z sektora MŚP prowadzące działalność na terenie całej Polski.
Projekt może uzyskać wsparcie tylko wtedy, gdy:]
- Wpisuje się w tematykę/branżę/sektor wydarzeń targowych kluczowych dla rozwoju sektora gospodarki wskazanego we wniosku o dofinansowanie
- Obejmuje udział w charakterze wystawcy w co najmniej jednych targach właściwych dla sektora gospodarki, w który wpisuje się projekt, na których zostanie zrealizowane stoisko narodowe
- Wnioskodawca prowadził działalność eksportową, a w ostatnim roku obrotowym udział eksportu w przychodach ogółem wynosił nie mniej niż 30%
- Wnioskodawca ma prawo do dysponowania marką
- Wnioskodawca ponosił nakłady na działalność badawczo-rozwojową lub wdrożył innowację w okresie ostatnich trzech lat i złożył do GUS sprawozdanie o działalności badawczo-rozwojowej (PNT-01) lub sprawozdanie o innowacjach (PNT-02)
FINANSOWANIE
Wysokość dofinansowania wynosi 50%.
Brak minimalnej lub maksymalnej wartości projektu.
Możliwość otrzymania zaliczki do 90% przyznanego dofinansowania.
W JAKIM TERMINIE MOŻNA ZŁOŻYĆ WNIOSEK?
Nabór w ramach tego działania potrwa od 15 października do 28 listopada 2024 r.
KOSZTY KWALIFIKOWALNE
- UDZIAŁ W TARGACH W ROLI WYSTAWCY
- Koszty wynajmu, budowy, transportu i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa w danych targach lub danej wystawie
- Koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach poza granicami Polski (diety, ubezpieczenia, noclegi, transport)
- WYJAZDOWE MISJE GOSPODARCZE
- Koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w misji poza granicami Polski (diety, ubezpieczenia, noclegi, transport)
W ramach projektu wnioskodawca może zaplanować wyjazdową misję gospodarczą w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączoną z udziałem w:
- targach właściwych dla sektora gospodarki, w który wpisuje się projekt, na których zostanie zrealizowane stoisko narodowe
- innych targach lub konferencjach branżowych, w które wpisuje się projekt
- DZIAŁANIA PROMOCYJNE
Koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych
- produkcji i emisji spotów reklamowych i filmów informacyjno-promocyjnych promujących markę/ofertę/produkt przedsiębiorcy będący przedmiotem projektu;
- opracowanie elektronicznych katalogów lub broszur informacyjnych;
- reklamy w mediach targowych;
- kosztów zagranicznej reklamy elektronicznej (w tym dystrybucja katalogów i broszur) w branżowych kanałach informacyjnych;
- przygotowania i prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych na wyszukiwarkach internetowych i portalach społecznościowych (włącznie z prowadzeniem analogicznych działań w kanale mobilnym)