NA CO MOŻNA OTRZYMAĆ DOFINANSOWANIE W RAMACH KONKURSU?
Celem projektu jest wsparcie promocji oraz umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw, posiadających innowacyjny produkt, usługę bądź technologię na wyselekcjonowanych rynkach pozaunijnych, z wykorzystaniem różnych modeli e-commerce. Jego efektem będzie wzrost udziału eksportu polskich przedsiębiorców, poprzez nawiązywanie nowych kontaktów, podpisywanie umów z kontrahentami zagranicznymi oraz sprzedaż bezpośrednią produktów, usług czy technologii na wybranym rynku docelowym.
Realizacja projektu składa się z dwóch etapów: krajowego i zagranicznego.
W ramach etapu krajowego zorganizowane zostaną 3-dniowe warsztaty dla grantobiorców. Zaplanowano wówczas spotkania networkingowe, prezentacje case study z polskimi przedsiębiorcami, posiadającymi doświadczenie w realizacji działań eksportowych na dany rynek, spotkania z praktykami biznesu oraz przedstawicielami Zagranicznych Biur Handlowych PAIH i ekspertami zewnętrznymi.
Celem etapu krajowego jest również opracowanie strategii ekspansji w ramach indywidualnych konsultacji eksperckich i przygotowanie przedsiębiorcy do wejścia na dany rynek zagraniczny.
Etap zagraniczny to wdrożenie wypracowanej strategii, czyli umożliwienie wejścia przedsiębiorcy na konkretny rynek, m.in. poprzez jego udział w zagranicznych wyjazdach, misjach i targach, doradztwo w zakresie certyfikacji produktów, doradztwo prawo- techniczne, doradztwo w zakresie wzornictwa, wsparcie działań informacyjno- promocyjnych.
KTO MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ W KONKURSIE?
W działaniu mogą wziąć udział przedsiębiorstwa z sektora MŚP działające na terenie całej Polski, które planują rozwój na rynkach pozaeuropejskich i :
- prowadzą zarejestrowaną działalność gospodarczą na terenie RP pełne 2 lata obrachunkowe przed złożeniem wniosku;
- prowadzą działalność w ramach wybranej, względem konkretnego rynku, branży;
- posiadają potwierdzone doświadczenie w eksporcie (m.in. wykazać się przychodami z eksportu);
- posiadają zasoby osobowe/ kadrowe w firmie, które będą odpowiedzialne za realizację projektu;
- posiadają działającą stronę internetową;
FINANSOWANIE
Całkowita wartość dofinansowania wynosi maksymalnie 180 tys. PLN z podziałem na:
- 20 tys. PLN jako wsparcie o charakterze bezgotówkowym na warsztaty, doradztwo ekspertów, strategię ekspansji;
- 10 tys. PLN jako wsparcie o charakterze bezgotówkowym na usługi eksperckie Zagranicznych Biur Handlowych PAIH;
- 150 tys. PLN jako wsparcie o charakterze gotówkowymw formie refundacji poniesionych wydatków.
Dodatkowo w ramach realizacji Projektu wymagany będzie wkład własny stanowiący 22,97% wydatków poniesionych w ramach etapu zagranicznego. W związku z tym, aby otrzymać refundację w wysokości 150 tys. PLN niezbędne będzie przedstawienie wydatków kwalifikowalnych łącznie w wysokości minimum 194 716,74 PLN.
W JAKIM TERMINIE MOŻNA ZŁOŻYĆ WNIOSEK?
Konkurs planowany jest na 2025 rok.
Podzielony będzie na 3 nabory:
NABÓR I
Japonia
Branże: spożywcza; zielonych technologii; kreatywna, w tym branża gier komputerowych
Chiny
Branże: kosmetyczna; maszyn i urządzeń; meblarska wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania
Wietnam
Branże: kosmetyczna; medyczna i farmaceutyczna; spożywcza; IT/ICT
RPA
Branże: maszyn i urządzeń; IT/ICT; medyczna i farmaceutyczna; zielonych technologii; spożywcza
NABÓR II
USA
Branże: zielonych technologii; budowa i wykańczanie budowli; kreatywna, w tym gier komputerowych; kosmetyczna; meblarska; statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
Kanada
Branże: meblarska; motoryzacyjna; budowa i wykańczanie budowli; zielonych technologii; spożywcza
Brazylia
Branże: maszyn i urządzeń; motoryzacyjna; pojazdów szynowych; wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania; elektronika profesjonalna, mikroelektronika i fotonika; IT/ICT; kreatywna, w tym branża gier komputerowych; medyczna i farmaceutyczna; zielonych technologii; spożywcza
Wielka Brytania
Branże: spożywcza; IT/ICT; meblarska; kosmetyczna; budowa i wykańczanie budowli;
NABÓR III
ZEA
Branże: kosmetyczna; maszyn i urządzeń; meblarska; motoryzacyjna; wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania; IT/ICT; kreatywna, w tym branża gier komputerowych; medyczna i farmaceutyczna; zielonych technologii; spożywcza
Egipt
Branże: spożywcza; maszyn i urządzeń; motoryzacyjna; zielone technologie; budowa i wykańczanie budowli
Maroko
Branże: kosmetyczna; maszyn i urządzeń; meblarska; motoryzacyjna; pojazdów szynowych; wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania; zielonych technologii; spożywcza
Turcja
Branże: kosmetyczna; maszyn i urządzeń; budowa i wykańczanie budowli; zielonych technologii; spożywcza